Frågor om betalning
Frågor om beställningar hos Inkpro
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om beställningar. Om du inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på e-post: kundservice@inkpro.se.
Betalning med Klarna (faktura):
Fråga från företag: Jag kan inte slutföra mitt köp med Klarna som företag! När jag ska slutföra köpet så står det t.ex. “Tyvärr kan vi inte godkänna ditt köp genom Klarna. Vänligen välj ett annat betalsätt för att slutföra ditt köp’’?
Svar: När man ska handla via Klarna så är det viktigt att all information är helt korrekt angiven, detta gäller även mindre skillnader som små och stora bokstäver, mellanrum m.m. Ett tips är att söka upp ert företag på www.proff.se och sedan skriva in er adress likadant som den är angiven där. Se även till så att ni endast skrivit in organisationsnr i fältet under Klarna-boxen, och inte personnr. Prova eventuellt att ringa till Klarnas kundservice på telefon: 08 120 120 10 / 08 120 120 30
Fråga från privatperson: Jag kan inte slutföra mitt köp med Klarna som privatperson!
Svar (1): När man ska handla via Klarna så är det viktigt att all information är helt korrekt angiven, detta gäller även mindre skillnader som små och stora bokstäver, mellanrum m.m. Ett tips är att söka upp din adress på www.hitta.se och sedan skriva in adressen likadant som den är angiven där. Prova eventuellt att ringa till Klarnas kundservice på telefon: 08 120 120 10 / 08 120 120 30.
Svar (2): Du ska skriva in hela ditt personnummer (10 siffror) under Klarna i avsnittet ‘’3. betalning’’.
Fråga: Varför är det en avgift på 12,90 kr när jag betalar med Klarna?
Svar: När du betalar med Klarna så betalar Inkpro också en avgift till Klarna, denna är dock högre än 12,90 kr, så du betalar inte hela summan själv!
Fråga: Jag har precis lagt en order, men inte fått min Klarna-faktura!
Svar: Vi skickar Klarna fakturor via e-post till våra kunder i samband med att paketet skickas från oss. Du får alltså inte din faktura förrän efter ditt paket har skickats från oss
Betalning med bank-kort / kreditkort:
Fråga: Jag kan inte genomföra min betalning med bank-kort / kreditkort?
Svar (1): Vår betalningsserver är i Köpenhamn, Danmark och därför behöver ditt betalningskort vara aktiverat för utländska betalningar. Det bör du kunna aktivera genom din netbank. Det är ett problem vi jobbar med och kommer att fixas så snart som möjligt.
Svar (2): Kolla så att vi accepterar den typen av kort som du betalar med. Hos oss kan du betala med Visa och MasterCard.
Svar (3): Är siffrorna på framsidan, utgångsdatumet, kontrollsiffrorna på baksidan (de tre sista siffrorna på som står på underskriftsfältet) korrekt angivna?
25% moms (på faktura)
Fråga: Är priserna på er hemsida inklusive moms?
Svar: Ja, alla priser anges inkl. 25% moms.
Fråga (från företag): Varför finns det ingen moms på vår faktura?
Svar: Detta beror på att vi är ett danskt företag och vi skickar era varor från Köpenhamn. Vi har snart ett svenskt företag och svenskt organisationsnummer och då tar vi också ut moms på beställningar till svenska företag och organisationer. Innan vi har vårt svenska företag skickar vi utan moms till företag och organisationer i Sverige. Om du beställer som som privatperson lägger vi 25% moms ovanpå beloppet!