Frågor om leverans
Frågor om leverans
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om leverans. Om du inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på e-post: kundservice@inkpro.se.
Fråga Vad kostar frakten?
Svar (privatperson): Om du beställer som privatperson kostar frakten 49 kr med Postnord till Swipbox/postombud. Leverering till din hemadress kostar 69 kr med Postnord.
Svar (verksamhet/organisation/institution): Om du beställer som verksamhet/organisation/institution, så kostar frakten 69 kr med PostNord. (Leverans sker direkt till företagets adress).
Fråga Vilket fraktföretag använder ni?
Svar: Vi levererar våra paket med Post Nord. Den genomsnittliga leveranstiden med Postnord är 1-3 vardagar.
Fråga: Hur lång är leveranstiden / Hur snabbt kan ni leverera?
Beställningar utförda på vardagar innan kl. 17:00 skickas samma dag om varan finns i lager.
Det vill säga, om du lägger en beställning på en tisdagen klockan 17, kommer du sannoligen få paketet levererat på torsdagen. Längre leveranstider kan förekomma om du befinner dig i den norra delen av Sverige.
Fråga: Var är mitt paket?
Svar: Du kan spåra ditt paket via spårningslänken som vi skickade till dig i ditt kvitto den dag ditt paket blev skickat från oss.
Vi har också skickat en mejl med rubriken ‘’ditt paket är på väg’’, där du kan hitta din spårningslänk.
Om ditt paket är klart för avhämtning och om du inte har mottagit en mejl med en kod att hämta ut ditt paket med, ber vi dig titta i din spam/skräppost för att se om mejlen kan ha hamnat där.
Anledningen kan också vara att du har skrivit in fel e-postadress vid beställning och därmed inte mottagit en mejl.
Om du inte är hemma, så kommer postföretaget att kontakta dig via e-post/sms.
Om postföretaget inte kan komma i kontakt med dig, så kommer ditt paket levereras till ett postombud i närheten och du blir informerad via e-post/sms från postföretaget om vart du kan hämta paketet.
Om du inte kan få någon information från länken, så kan du alltid kontakta vår kundservice på e-post: kundservice@inkpro.se.
Fråga: Jag har valt hemleverans men är inte hemma för att motta leveransen. Vad gör jag?
Svar: I vissa fall så kan man ringa till postföretaget och ge dem fullmakt på dörren. Detta innebär att de kan lämna paketet utanför din dörr utan en mottagare. Med detta tillkommer dock risker som postombudet inte står för. Postnords kundservice kan kontaktas på telefon: 0771 333 310. När du kontaktar postföretaget, så ska du ge dem ditt track & trace nummer, som du tidigare har mottagit från Inkpro i en mejl.
Fråga: Får jag mitt paket direkt i brevlådan när jag väljer alternativet ‘’hemleverans’’?
Svar: Nej, hemleverans innebär att postföretaget kör hem till dig och lämnar paketet till dig när du är hemma och kan ta emot det. Om du inte är hemma, så blir du kontaktad av postföretaget via email/sms. Om postföretaget inte får kontakt med dig, så kommer ditt paket bli levererat till en paketbutik i närheten och du blir informerad via email/sms från postföretaget om vart du kan hämta paketet.
Fråga: Jag har valt hemleverans men kan inte vara tillgänglig som mottagare av mitt paket!
Svar: I vissa fall så kan man ringa till postföretaget och ge dem fullmakt på dörren. Detta innebär att de kan lämna paketet utanför din dörr utan en mottagare. Med detta tillkommer dock risker som postombudet inte står för. Postnords kundservice kan kontaktas på telefon: 0771 333 310. När du kontaktar postföretaget, så ska du ge dem ditt track & trace nummer, som du tidigare har mottagit från inkpro i ett mail.